Zoals het klokje in Parbo tikt.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Thijs te Braake - WaarBenJij.nu Zoals het klokje in Parbo tikt.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Thijs te Braake - WaarBenJij.nu

Zoals het klokje in Parbo tikt..

Door: thijstebraake

Blijf op de hoogte en volg Thijs

18 Mei 2011 | Suriname, Paramaribo

Goedemiddag,

Op veler verzoek (en omdat ik het zelf vast ook leuk vind) een site waarop ik zo nu en dan mn ervaringen kan spuien!

Weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij kun je ergens je e-mailadres achterlaten, zodat je bij elk nieuw geplaatst verslag een bericht krijgt! Dat is dus wel een risico..

Om te beginnen..
Na een geslaagde Amsterdamse maandagavond diende er dinsdag voor vertrek nog wel het een en ander te geschieden. Alles moest nog gepakt worden en de kamer moest nog leeg. Goeie race against the clock dus!
Laat op de avond toch veilig geland en een taxichauffeur een euro betaald om mij net zo lang rond te rijden totdat ik een geschikte slaapplaats had.. ook gelukt.

Nu vooral schakelen naar het tempo van de Suri's. Zodat wij weer als een geduldig persoon terugkomen.

Het weer: tropisch vochtig en lekker warm. Daarnaast veel regen. Het laatste heeft als gevolg dat de wegen naar het oosten dusdanig slecht zijn dat ik enkele beoogde activiteiten zal moeten skippen.

Daar financien toch altijd als heikel punt worden aangemerkt en ik transparantie belangrijk vind, omdat mensen er dan misschien wat van kunnen leren (als het goed of verkeerd gaat), zal ik ook de financiele status steeds proberen up te daten!
Financiele status: + 5000,- (tegoed: vakantiedagen, vakantiegeld, belastingteruggaaf en 6 maanden verbrassen)

Tot zover,

Thijs

• 18 Mei 2011 - 15:01

Kees:

Haha, held, eerste verslag is top (what else is new :))! fijn dat het allemaal goed is gegaan, of wellicht een beetje jammer, een stoer eerste verhaal zou nog beter zijn! Wellicht niet wakker geworden met 2 gehechte sneden rechts en links van de navel? Keep up the good work bro en enjoy your first adventures!

• 18 Mei 2011 - 15:11

Siert:

Helemaal top Thijs, ik ga je verhalen lezen!

Goeie tijd daar!

• 18 Mei 2011 - 16:55

Andre:

Een mooi verhaal en een mooi begin, maak er iets moois van en heel veel plezier

• 18 Mei 2011 - 18:26

Ivo:

hoi thijs,
    iets te laat maar ik wil je toch nog ff heel veel plezier wensen. geniet er van.
    als je zo blijft schrijven ga ik je verhalen zeker lezen. haha
    groeten ivo

• 18 Mei 2011 - 19:07

Rozanne:

WAUW THIJS! Ik wist niet dat dit op je planning stond!? Zag het opeens op Facebook. Dacht ff checken hoorrrr. Nou geniet ervan en maak veeeeeel foto's .. IK BEN JALOERS! ;D X

• 18 Mei 2011 - 19:51

Gijs:

Thijssie, ik lees dat je het al prima naar je zin hebt daar. Mooi man! Geniet ervan! Und wir sprechen uns... mazzel

• 18 Mei 2011 - 22:04

Ida:

Thijs, fijn dat we je zo kunnen volgen. Geniet ervan! Liefs

• 19 Mei 2011 - 07:17

Yvonne:

Goedemorgen Thijs,
    Eigenlijk zijn we gewoon stinkend jaloers maar gunnen het je van harte dat je de reis van je dromen kan en mag maken!! Leuk dat we mee mogen genieten!! Ook namens Willem...

• 19 Mei 2011 - 20:00

Ome Allewies:

Hey Thijsie,

Heel veel plezier daar. Laat je dromen werkelijkheid worden. We keep in touch....

• 19 Mei 2011 - 20:30

Maria Oet Broamp:

Mooi Thijs.
    je gaat Zuid-Amerika veroveren met een charme-offensief.
    Wat zijn je plannen?
    Of juist geen plannen.
    Leuk om je zo te volgen.
    Laat je verrassen.

• 20 Mei 2011 - 11:49

Vincent:

Hoi Thijs.

toch mooi dat we van je reis mogen / kunnen meegenieten.
    maak er wat moois van en pasgoed op je zelf.

Groeten van ons allen uit Borculo

• 20 Mei 2011 - 19:05

Ben En Agmes:

Hoi Thijs.
    Fijn dat je ons op de hoogte houdt van al (?) je belevenissen.
    Geniet er van.

• 20 Mei 2011 - 20:36

Fons En Thea:

Hoi Thijs
    Ook wij reizen met jou mee en veel plezier

• 21 Mei 2011 - 14:37

Bas:

Hoe is het nu thijsie? ;)

• 21 Mei 2011 - 14:51

Rogier Koenders:

thijs veel plezier jongen ik zal regel matig even kijken hoe het is veel plezier man

• 21 Mei 2011 - 21:38

Clemens En José:

hé Thijs. Zijn de mensen in Suriname wel origineel? Have fun.

• 22 Mei 2011 - 08:45

Riet:

Thijs , geniet van alles, dit kan niemand je meer afnemen. gr.

• 24 Mei 2011 - 03:06

Jannie En Henk:

Dag Thijs, goeie manier van info. Wij zijn op dit moment ergens in ZW Canada. Staan aan een meer in Peachland, nabij Kelowna. Zijn alweer aan onze laatste week bezig. Goede reis verder. Niet te snel met het Parbo ritme. Groet, Jannie en Henk

• 24 Mei 2011 - 16:09

Margot:

He Thijs!

Het ziet ernaar uit dat je het goed naar je zin hebt, heel veel plezier en geniet van alles! Voor je het weet mag je van 9 tot 5 werken ;)

Ben benieuwd naar de nieuwe verhalen!

Groetjes Margot

• 24 Mei 2011 - 21:17

Henk Goossens:

Hallo Thijs veel plezier in suriname
    Ps. dat lage tempo ligt je, wel de directie moet altijd rustig blijven
    groetjes Carla en Henk

• 27 Mei 2011 - 14:21

Roel:

Thijs ter Braakel, wil je aub ophouden met deze onzin, bedankt!
    PS; vergeet je gordel niet om te doen, ook op de achterbank.

• 27 Mei 2011 - 21:13

Femke Goossens:

Hoi Thijs,

Ik heb Ine toegevoegd om je reisverslagen te kunnen volgen.
    Veel plezier nog op je reis!

Groetjes, Femke

• 28 Mei 2011 - 16:21

Jelmer:

veel plezier ouwe....

• 29 Mei 2011 - 06:14

Spekkie:

Haha mooi Thijsemans. Geniet ervan en ik volg je. Hoop door het immense tijdsverschil nog eens te kunnen Skypen. Groeten uit Kuala Lumpur.

• 30 Mei 2011 - 16:25

Bassio:

Thijs wat een leuk nieuw verhaal.... Je houdt ons goed op de hoogte... Kussie

• 31 Mei 2011 - 10:56

Annie:

Ha, die Thijs. Geniet van je reis, in elk zal je zeker iets nieuws beleven je wordt op de voet gevolgd.